Sukces agencji nieruchomości

Zaledwie kilka lat temu, wróćmy wstecz do okresu 2004-2006 o sukcesie agencji nieruchomości decydowały trzy czynniki: lokalizacja, lokalizacja i lokalizacja. Aktualnie w dobie internetu, jeżeli agencja nieruchomości nie posiada własnej wizytówki  nikt z potencjalnych klientów jej nie znajdzie. Nie wspominamy już o aktywności marketingowej agencji nieruchomości w sieci – czyli działaniom pozycjonującym lub potocznie zwanym pozycjonerskim. Nie mamy tutaj na myśli zaawansowanych dążeń agencji  do osiągania wysokich pozycji, ale o podstawowych działań mających na celu optymalizowanie stron www pod kątem wyszukiwarek albo chociaż logiczna zawartość kodu źródłowego strony. Przykładowo; jeżeli we Wrocławiu mamy zarejestrowanych ponad 480 agencji nieruchomości, z czego aktywnych zawodowo jest ponad 260 to jak klient ma trafić do nas? Jeżeli założymy, że domyślnie 90% użytkowników internetowych ma ustawioną stronę startową wyszukiwarki tak aby pokazywała do pierwszych dziesięciu wyników to przy liczbie 260 domen agencji nieruchomości we Wrocławiu, 261 a będzie zlokalizowana na 270 stronie. Tak, przy odrobienie szczęścia będzie, nie wliczamy tutaj portali internetowych poświęconych rynkowi nieruchomości, czy też wyszukiwarek z  ofertami nieruchomości. Teraz możemy zadać sobie pytanie; czy pozycja w rankingu wyszukiwarek jest kluczowa dla przedsięwzięcia jakim jestem na przykład agencja nieruchomości we Wrocławiu? Osób, które już korzystają z dobrodziejstwa internetu nie trzeba przekonywać, tych początkujących – owszem.Celowo przekładamy myśl na papier w prostym języku, aby informacje dla właścicieli były przyswajalne, a ich agencje nieruchomości we Wrocławiu rosły w górę. Pozycje kluczowe w google.pl dla branży w jakiej działa agencja nieruchomości Wrocław to pierwsze 2 strony w wynikach wyszukiwania. Pomimo, iż niektórzy twierdzą, że pierwsza piątka ma znaczenie, przełożenie na wynik finansowych zaczyna pokazywać się od 2 strony w górę ( break even CTR point). Skoro pozycja agencji nieruchomości jest ważna, to jakie działania agencja nieruchomości we Wrocławiu, powinna skierować aby umocnić swoją pozycję? Po pierwsze: agencja nieruchomości musi zadbać o to aby jej strona była napisana w uporządkowany kodzie html/ xhtml lub CMSie. Po drugie agencja nieruchomości musi zoptymalizować swoją stronę pod kątem wyszukiwarek internetowych. Od strony klienckiej, agencja nieruchomości powinna zadbać o to aby linki były aktywne na stronie, przekierowywały do zgodnych tematycznie podstron. Czy jest coś co agencja nieruchomości może zrobić bez konieczności angażowania firmy SEM? Tak, dbać o jakość treści na stronie, dodawać nowe elementy,strona ma żyć, a nie egzystować. Jeżeli agencja nieruchomości chce być zauważalna w sieci to jej strona musi być żywa ( musi się coś dziać). Tylko o ludziach żywych się dużo mówi, prawda? tak samo jest ze stroną www. Kolejnym czynnikiem wpływającym na skuteczność strony agencji nieruchomości jest aktualność ofert. Wiemy, że większość agencji nieruchomości korzysta z programów do importu/ eksportu ofert – pamiętajmy, data dodania ofert przez agencję nieruchomości to co innego niż data aktualizowania oferty. Mnie jako potencjalnego klienta interesuje data dodania ofert, dlaczego? Ponieważ mówi mi o atrakcyjności oferty i walorach. Oczywiście, jeżeli będę inwestorem na rynku nieruchomości, to rzecz jasna, będę wiedział po dacie aktualizacji jak długo oferta nieruchomości jest w sieci, dzięki czemu mam siłę przetargową do wynegocjowania ceny. Reasumując  o ile przed 2005 roku czynnikiem decydującym o sukcesie dla agencji nieruchomości była lokalizacja, w dzisiejszych czasach na pierwszym miejscu jest pozycja w internecie, a lokalizacja schodzi na drugi plan.Oczywiście nie wszędzie ta reguła się potwierdzi. W przypadku gdy agencja nieruchomości funkcjonuje na rynku lokalnym np. miejscowość do 15 tyś. mieszkańców, pozycja internetowa będzie na równi z czynnikiem lokalizacji. W mniejszym miejscowość utrzymuje się bowiem tendencja do silniejszych relacji sąsiedzkich niż w miastach, po drugie dochodzi czynniki wieku seniora. Dlatego też nie możemy deprecjonować kryterium lokalizacji w ogóle, ale brać go pod uwagę tam gdzie występują uwarunkowania sytuacyjne.

Dodaj komentarz