Jak założyć agencję nieruchomości?

Rozwój gospodarczy kraju, wzrost popytu na rynku nieruchomości i wyższe zarobki wielu Polaków, a co za tym idzie – większa zdolność kredytowa potencjalnych nabywców sprawiają, że według przedsiębiorców branża obrotu nieruchomościami jest biznesem gwarantującym zyski i pewny rozwój. Co zrobić, by stać się właścicielem agencji nieruchomości we Wrocławiu?

  1. Plan

Odpowiednie rozpoznanie rynku, stworzenie dobrego biznesplanu oraz jasne określenie sposobu działania to pierwsze, co powinniśmy zrobić przy zakładaniu własnego biura. Agencja nieruchomości we Wrocławiu – to marzenie możliwe do spełnienia. Bardzo ważny jest pomysł, plan według którego będziemy działać na dalszych etapach tworzenia agencji.

  1. Kapitał

Jest potrzebny. Zarówno przy uruchamianiu własnego biznesu, jak i przy współpracy na zasadach franczyzy. Znaczną ilość naszych środków przeznaczyć musimy na wynajęcie, przystosowanie i wyposażenie biura w którym przyjmować będziemy klientów. Przy wyborze lokalizacji przyszłej agencji warto wziąć pod uwagę profil potencjalnego klienta. Idealnym rozwiązaniem jest sytuacja w której sam lokal, dzięki swemu położeniu i standardowi wyposażenia staje się „żywą reklamą” firmy. Warto również zainwestować w profesjonalną stronę internetową oraz skuteczną kampanię promocyjną, co pozwoli nam już na starcie dotrzeć do potencjalnych nabywców, mimo braku obszernej bazy klientów i rozpoznawalnej marki. Agencja nieruchomości we Wrocławiu wymaga ciągłego rozwoju i dostosowania do zmieniających się potrzeb rynku.

  1. Uprawnienia

W Polsce pośrednictwem w obrocie nieruchomościami mogą zajmować się osoby posiadające odpowiednią licencję. Znowelizowane pięć lat temu prawo wymaga od pośredników ukończenia wyższej uczelni i studiów podyplomowych z zakresu pośrednictwa w obrocie nieruchomościami oraz odbycia półrocznego stażu. Należy równie posiadać ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej (OC) za szkody wyrządzone w związku z prowadzeniem czynności zawodowej.

4. Trudności

Istotnym problemem ograniczającym branżę był niegdyś negatywny stosunek społeczny do osób pośredniczących w handlu. Warto przemyśleć, czy agencja nieruchomości we Wrocławiu jest tym, w co naprawdę chcemy zainwestować. Agentów uważano za cwaniaczków, osoby nieuczciwe, żerujące na cudzych pieniądzach. Dziś zmienia się mentalność wielu Polaków. Osoby młode i zapracowane wolą powierzyć sprawę zakupu nieruchomości specjaliście, który zadba o bezpieczeństwo i pozytywny rezultat całej transakcji. Wówczas wybór pada na agencję nieruchomości. Jaki jest więc przepis na sukces w branży pośrednictwa w obrocie nieruchomościami? Przede wszystkim klient, jego komfort i zaufanie – to cel numer jeden dla wszystkich początkujących agentów. Zadowolony klient może o wiele skuteczniej wypromować twoje usługi, niż całe tysiące wydane na konwencjonalną reklamę: ulotki, plakaty i bannery. Agencja nieruchomości we Wrocławiu to dobry pomysł na własny biznes, czego dowodem niech będzie fakt wciąż powiększającej się liczby ofert w tym sektorze usług.

 

Dodaj komentarz