Być może wielu z mieszkańców stolicy Dolnego Śląska nie raz zastanawiało się w jaki sposób funkcjonują agencje nieruchomości we Wrocławiu. Jak pozyskują klientów? Skąd czerpią informacje na temat nowych inwestycji i ofert? Ten artykuł spróbuje przybliżyć czytelnikom najważniejsze zasady funkcjonowania biur pośrednictwa w obrocie nieruchomościami.
Być na bieżąco
Stale zmieniający się rynek nieruchomości wymusza na pośrednikach gotowość do powiększania swej wiedzy, oferty i znajomości branżowych realiów. Sprawa wydaje się prosta – pośrednik musi pomóc klientowi sprzedać, kupić bądź wynająć określony lokal, na tym polega jego praca. W tym sektorze usług, a szczególnie w przypadku wrocławskich agencji nieruchomości, znaczenia nabiera powiedzenie: „klient naszym pracodawcą”. Od wielkości i rzetelności oferty oraz podejścia do potencjalnego nabywcy w znacznej mierze zależy powodzenie tego rodzaju firmy.
Licencje.
Prawo wymaga od osoby zajmującej się pośrednictwem w handlu nieruchomościami posiadania odpowiedniej licencji uprawniającej do prowadzenia tego typu działalności. Jak sprawdzić czy np. wrocławska agencja nieruchomości, jej właściciel bądź któryś z pracowników posiada takową licencję? Wystarczy zajrzeć do centralnego rejestru pośredników, który znajduje się na stronie internetowej Ministerstwa Infrastruktury (www.mi.gov.pl).
Obowiązki.
Jakie zadania wykonuje pracownik agencji nieruchomości we Wrocławiu? Do głównych obowiązków takiej osoby należy dotarcie do klienta poprzez różnego rodzaju zabiegi reklamowe (zamieszczanie ogłoszeń, reklam, korespondencja z osobami zainteresowanymi ofertą), obsługa klienta oraz zapewnienie bezpieczeństwa transakcji od strony prawnej, tj. sprawdzenie odpowiednich dokumentów (rejestr gruntów, księga wieczysta).
Zarobki.
Wrocławskie agencje nieruchomości zarabiają głównie dzięki prowizjom od zrealizowanych transakcji, co na rynku lokalnym wynosi od dwóch do trzech procent pobieranych od każdej ze stron. Według standardów branży pośrednik nie może świadczyć swych usług poniżej ich rzeczywistych kosztów. Niejednokrotnie w przypadku agencji nieruchomości we Wrocławiu prowizja dla pośrednika opłacana jest przez stronę sprzedającą, co musi zostać zaznaczone w ofercie.